maandag 1 april 2013

Challenge # 32 Ripped or Torn Paper

 
Just Because . . .
 
A New Month means a new Challenge. Ellen picked the theme for this month's Challenge: Ripped or Torn Paper. You can find very inspiring ideas on the Art Journey Designteam Blog.

Een nieuwe maand betekend een nieuwe uitdaging en Ellen heeft het thema voor deze maand gekozen: Scheuren. Je kunt meer mooie inspirende voorbeelden vinden op het designteamblog van Art Journey.
 
I've made the Background by first wetting Watercolour paper with a Mister and after that putting on Distress stains. This causes a nice flow of colors. They all blend in in eachother. I put a little holografic embossing powder here and there and then dried it all with a heatgun.
Ik heb de achtergrond gemaakt door eerst aquarel papier nat te maken met een mister en daarna distress stains aan te brengen. Dit zorgt ervoor dat de kleuren mooi in elkaar vloeien. Ik heb hier en daar wat holografisch embossingpoeder gestrooit en daar de boel gedroogd met een heatgun.

 
After the drying I torned different strips of paper. At the largest piece a left the edges coloured by tearing the paper I didn't use backwards away.  On this peace I stamped the swirl from the sheet Writing with Distress ink Pine Needles.
Na het drogen heb ik verschillende strookjes gescheurd. Van het grotere strookje heb ik de scheurrandjes gekleurd gelaten door het papier dat ik niet nodig had naar achteren af te scheuren. Hierop heb ik de swirl gestemepld met Distress Inkt Pine Needles.

 
On the smallest strip on top I stamped the alphabet lines from the sheet Pen Nib. Here I wanted to see the torn edge, and thatswhy I teared the paper I didn't want to use forwards to me.
Op de smalle strip bovenop heb ik de alfabetlijnen gestempeld van de sheet Pen Nib. Hier wilde ik wel de scheurranden zien en daarom heb ik het papier dat ik niet nodig had naar me toe getrokken.
 
 
I stamped the hand, also from the sheet Writing, on a seperate paper and cut it out en coloured it in with distress inks. I stamped the text Just because ( from the sheet Nature ) with Distress Ink Pine Needles. Then I glued these two items onto the card. At the end I teared the bottom of the card en glued a different part on the inside of the Card.
De hand (ook van de sheet writing) heb ik gestempeld op een apart papiertje, ingekleurd met distress inkt en uitgeknipt. De tekst Just Because ( van de sheet Nature) heb ik gestempeld met Distress Ink Pine Needles. Daarna heb ik deze twee elementen op de kaart geplakt. Tot slotte heb ik van de bodem van de kaart et randje afgescheurd en een aparte strook binnen in de kaart geplakt.
 



 
 

6 opmerkingen:

  1. Bijzonder mooie vloeiende kleuren in de achtergrond. Geeft een prachtige kaart. Leuk om te zien welke stempels je combineerde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kaart Dianne. Mooi gescheurd en prachtige kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 'Gescheurd' staat hier echt wel in de kijker! Heel mooi! Die stains geven inderdaad een heel mooi resultaat. Ook een leuke combinatie van stempels. Heel mooie voorbeeldkaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige creatie in fijne kleuren, Dianne!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt een prachtige kaart gemaakt Dianne! Groen met groen ziet er mooi uit! Een mooi effect op de achtergrond met distress stains op nat papier.
    Groetjes, Ellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig gedaan Dianne!
    Liefs
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen